• Skip to content
  • Go to main navigation
  • Kontakt
  • På Svenska
  • In English
Sök
Logga in
  • Hem
  • Våra tjänster
  • Kurser & Events
  • Support
  • Om oss
Kontakt
På Svenska In English
      • Våra tjänster
        • Du som leverantör
          • Validoo Item
          • Check
          • Media
          • Komplett
          • Produktfotografering i studio
            • Fotografering
            • Fotografering Norge
            • Mobilanpassade hero-bilder
            • Foodservice
            • CGI
          • Planogram
          • Validoo DataEntry
        • Du som mottagare
          • Ta emot bilder och information
          • Få resultat av manuella kvalitetssäkringar
          • Prenumerera på produktinformation
        • Kom igång
      • Kurser & Events
      • Support
        • Validoo Item
          • Skicka produktinformation
            • 1. Skapa information enligt GS1:s standarder
            • 2. Testa informationen
            • 3. Be dina mottagare att skapa prenumerationer
            • 4. Skicka informationen till dina mottagare
          • Välj system
            • Verifiera ett egenutvecklat system
            • Säkra kommunikationsprotokoll
            • ARGUS VCD, Nordman
            • DABAS, Delfi MarknadsPartner
            • Prevas GCM, Prevas AB
            • EDI Solutions Artikelinformation
            • Exder EPC, Lexmark Expert Systems
            • WH Group - Visma Business
            • Validoo DataEntry
            • Foptec AB
            • Alite International, PIM för Validoo
          • Kundlista för Validoo Item
            • Mottagare
              • Apotek Hjärtat
              • Apoteket
              • Axfood
              • Bergendahlsgruppen
              • Community GLN
              • Coop Nord
              • Coop Sverige
              • ERT Godis
              • ICA
              • Konsum Gävleborg
              • Konsum Värmland
              • Life Logistics
              • Linas Matkasse
              • Martin & Servera
              • Mat.se
              • MatHem
              • Menigo
              • Mårdskog & Lindkvist
              • Netto
              • Nielsen Services Sweden AB
              • Oriola
              • Privab
              • Skara Gross
              • Svensk Cater
              • Systembolaget
              • Torebrings
              • Validoo Items testköpare
              • Validoo MediaStore
              • Validoo Q-lab
          • Handla internationellt, GDSN
          • Tjänstebeskrivning
            • Tjänstebeskrivning Validoo DataEntry
          • Vanliga frågor
            • 10. Jag har fått en faktura för tjänst / serviceavgift, vad avser fakturan?
            • 9. Kan jag skicka artikelinformation från flera system?
            • 8. Hur ändrar jag det GLN som vi använder oss av för att identifiera mitt företag i Validoo Item?
            • 7. Kan jag använda fler än ett GLN för att identifiera mitt företag i Validoo Item?
            • 6. Hur gör jag för att få mina valideringsrapporter via e-post?
            • 5. Hur tolkar jag felmeddelandet i min valideringsrapport?
            • 4. Måste jag skicka min artikelinformation en gång per mottagare?
            • 3. Hur gör jag för att ange min artikelinformation som privat till en mottagare?
            • 2. Vad ska jag göra när jag får ett meddelande om att köparen som jag skickar min artikelinformation till inte prenumererar på min artikelinformation?
            • 1. Vad är en prenumeration?
          • Utveckla ett system
            • Bli ett sändande system
            • Anmäl, testa och verifiera
            • Sätt upp en kommunikation
            • Teckna avtal
            • Ta kontakt
        • Validoo Q-lab
          • Kvalitetssäkra produktinformation manuellt
            • Så går det till
            • Lägg order
            • Välj varuprov
            • Kvalitetssäkra produktinformation
            • Förhandsgranska produktinformation
            • Kvalitetssäkra läkemedel
            • Märk och skicka varuprov
            • Regler för våra kvalitetssäkringar
            • När kvalitetssäkringarna är klara
            • ECR-Tidsfönster
          • Kontrollera streckkoder
          • Tjänstebeskrivning
          • Kundlista för Validoo Q-lab
          • Vanliga frågor
            • 1. När ska jag skicka produkterna till Validoo Q-lab? Vad händer om jag skickar in en produkt för sent?
            • 10. När blir mitt varuprov kvalitetssäkrat manuellt?
            • 11. Vad kostar det att manuellt kvalitetssäkra livsmedelsinformation?
            • 12. Vad ingår i den manuella kvalitetssäkringen av livsmedelsinformation?
            • 13. Vilka typer av produkter kan jag manuellt kvalitetssäkra livsmedelsinformation för?
            • 14. Hur kvalitetssäkras Ingrediensförteckning (T4088)?
            • 15. Kan jag skicka tryckoriginal och streckkoder i pdf-format till Validoo Q-lab?
            • 16. Kan jag använda en annan streckkodsleverantör för att verifiera streckkoden och använda detta resultat i Validoo Q-lab?
            • 17. Ska även palletiketten skickas med när en produkt ska kvalitetssäkras manuellt?
            • 18. Varför får min streckkod läsbarhet A från min streckkodsleverantör när Validoo Q-lab ger F eller NR (not readable)?
            • 19. Jag har testskannat mina streckkoder i en butik, utan problem. Varför godkänns inte streckkoden?
            • 2. Hur många artikelnivåer behöver jag skicka till Validoo Q-lab?
            • 20. Kan vi få kvalitetssäkringsrapporten skickad till flera e-postadresser på mitt företag?
            • 21. Det ser ut som om jag har flera fakturarader för samma produkt. Vad beror det på?
            • 22. Vilken utrustning använder ni för att kvalitetssäkra och identfiera streckkoder?
            • 23. Hur länge behåller Validoo Q-lab varuprover?
            • 24. Hur lång tid har jag på mig att lägga omorder?
            • 25. Min order har status Väntar på artikelinformation i Validoo Q-lab?
            • 26. Jag har fått en faktura för Validoo Q-lab, vad avser fakturan?
            • 3. Hur ska jag skicka kyl- och frysvaror till Validoo Q-lab?
            • 4. Ska jag skicka in en returlåda/SRS om mina produkter ligger i en sådan?
            • 5. Kan jag få tillbaka mina varuprover?
            • 6. Varför ska jag kvalitetssäkra en stor skinka som säljs i charken?
            • 7. Hur gör jag för att lägga en order i Validoo Q-lab?
            • 8. När är ett varuprov klart för manuell kvalitetssäkring?
            • 9. Vilken tolerans gäller för en produkts mått?
        • Validoo MediaStore
          • Hantera, kvalitetssäkra och redigera bilder
            • Rekommendation för produktbilder avsedda för Foodservice
            • Omfotografering av marknadsbilder
            • Redigering av planogrambilder
            • Redigering av marknadsbilder
            • Publicering av godkända bilder
            • Riktlinjer och kvalitetssäkringsregler
            • Kvalitetssäkring utan redigering
            • Kvalitetssäkring inklusive redigering
          • Tjänstebeskrivning
            • Ändamålsanpassad artikelinformation
          • Kundlista för Validoo MediaStore
          • Fotografera produkter
            • Så går det till
            • Fotograferingsmanualer
            • Välj varuprov
            • Skicka varuprov
            • När bilderna är klara
            • Välj typ av fotografering
            • Hur fotograferas olika produkt- och förpackningstyper inom Foodservice
            • ECR tidsfönster
          • Validoo 3D / CGI
            • Fördelar med 3D/CGI
            • Så går det till
            • Offertförfrågan
          • Vanliga frågor
            • 19. Jag har fått en faktura för tjänst / serviceavgift, vad avser fakturan?
            • 18. Varför är det olika avgifter i vår faktura beträffande den årliga serviceavgiften?
            • 17. Varför får jag en faktura nu i september på den årliga serviceavgiften?
            • 13. Vad innebär det att Validoo har äganderätten och samtliga immateriella rättigheter till bilder som Validoo har fotograferat på uppdrag av kunden i Validoo MediaStore?
            • 3. Vi vill teckna ett avtal med Validoo MediaStore. Behöver vi även teckna ett avtal med Validoo Item?
            • 11. Vi har några bilder som saknar urklippsbana. De har även synliga datummärkningar som behöver tas bort. Kan ni hjälpa oss med detta?
            • 16. Kan köpare hämta bilder i MediaStore?
            • 15. Jag har redan ett avtal med en annan tjänst. Kan jag ändå teckna avtal med Validoo MediaStore?
            • 14. Vad kostar det att använda Validoo MediaStore?
            • 13. Vad innebär det att Validoo har äganderätten och innehar samtliga immateriella rättigheter till bilder som Validoo har framställt på uppdrag av kunden för användning i Validoo MediaStore?
            • 12. Var hittar jag kvalitetssäkringsreglerna för Validoo MediaStore?
            • 10. Hur ser det ut när man laddar upp bilder?
            • 9. Ingår fotografering från alla håll (front, perspektiv, sida och topp) eller kostar de extra?
            • 8. Vad ska jag tänka på när jag skickar produkterna för fotografering?
            • 7. Ska jag skicka in produktionsprov eller prototyp för fotografering?
            • 6. Vart och hur skickar jag in produkter för fotografering?
            • 5. Finns det någon instruktion för hur jag lägger order?
            • 4. Hur lägger jag order för fotografering och/eller kvalitetssäkring av bilder?
            • 2. Jag undrar om vi behöver skicka in atikelinformation på nytt? Några av produkterna skickades in för länge sedan, men har inte förändrats.
            • 1. Hur går jag tillväga för att publicera mina bilder i Validoo MediaStore?
      • Om oss
        • Personal
        • Nyheter
        • Kontakt
        • Om GS1
        • Integritetspolicy
  • Logga in

Våra tjänster

  • Du som leverantör
  • Du som mottagare
  • Kom igång
  • Hem
  • Våra tjänster
  • Kom igång

Kom igång med Validoo

För leverantörer

Dessa utskriftsvänliga guider (pdf) är till för dig som är eller ska bli kund till Validoo.

Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på: kundservice@gs1.se

Kom igång-guide till dig som är ny kund

Kom igång-guide för alla Validoos tjänster

 

För mottagare

Information till dig som ny mottagare

Kundservice

Varmt välkommen att ringa oss alla vardagar mellan 8:30-16:00

Ring oss: 08-50 10 10 10

Maila oss: kundservice@gs1.se

Validoo AB

Besöksadress kontor:

Västra Järnvägsgatan 15,12 tr

Stockholm

  • Validoo AB © 2015
  • Support
  • Om oss
  • Integritetspolicy